Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Mapping gamification in the consumption context: a systematic literature review
17th Annual Conference of the EuroMed Academy of Business
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Itália
Mais Informação
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Abstract/Resumo
This research provides an overview of the current state of the art in gamification. To do this, a
systematic review of the literature (Tranfield et al., 2003; Loureiro et al., 2020) was conducted
to map gamification. This systematic analysis is composed of articles, conference papers, and
books published between 2004 and October 2023. This study analyzes the objectives,
methodologies, theories, constructs (antecedents, moderators, mediators, consequences), main
conclusions, main gaps, limitations, and indications for future research, that are relevant to this
research.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Gamification,Customer Experience,Systematic Literature Review,Gameful Experience,Gamified Experience,Retail
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.