Publicação em atas de evento científico
Mapping key concepts of e-learning and educational-systematic review through published papers
Helena Rodrigues (Rodrigues, H.); Filomena Almeida (Almeida, F.); Vanessa Figueiredo (Figueiredo, V.); Sara Lopes (Lopes, S.);
11th annual International Conference of Education, Research and Innovation
Ano
2018
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
Abstract/Resumo
E-Learning also known as electronic learning has gained a wide acceptance from all educational fields and academic institutions. In the past decades we have experienced a profound growth of e-learning courses in education and multiple systems have appeared from medicine to management covering different needs and users. Previous studies indicate a proliferation and discrepancy of e-learning contents that affect interoperability patterns in education for students, teachers and academic staff and have done little to assess the usability of e-learning educational systems leading to contradictory findings that can mislead academics and users.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
E-learning,Education,Systematic review,Semantic analysis
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.