Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Marketing business processes in a multinational organization: A case study of an information system implementation
Título Livro
Confronting security and privacy challenges in digital marketing
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Marketing information systems, scale, scope, and functionalities have grown due to the substantial rise
of new technologies such as the internet, mobile devices, and social media. This chapter aims to analyse
the impact of implementing a marketing information system to manage marketing business processes in
a multinational organization. Interviews were carried out with organizations using the same marketing
information system. The interview structure and its questions were based on the information system’s
evaluation model, which is extensively used in this area of research. The results obtained were relevant
not only from a benefits analysis perspective, but also from a system quality perspective, information
quality and service quality matter.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Information system,E-mail marketing,Marketing business process,Digital marketing
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.