Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
Revista Turismo e Desenvolvimento/Journal of Tourism and Development
Ano (publicação definitiva)
2014
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
--
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Medical tourism has become of increasing interest for both researchers and managers in 21st century.
However, how lobby servicescape influences customer’s image and pleasure is not well understood. To contribute to address this gap, this study aims to explore the effect of three factors of servicescape on customers’ image and pleasure. So, a sample of 332 fully completely questionnaires were employed to test the proposed model. Findings reveal servicescape
as an effective antecedent of customer’s image and pleasure. Finally, the article also attempts to provide managerial implications and suggests further research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Servicescape, Pleasure, Image, Medical tourism
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.