Artigo em revista científica Q1
Metaverse for service industries: Future applications, opportunities, challenges and research directions
Timothy Jung (Jung, T.); Justin Cho (Cho, J.); Dai-In Danny Han (Han, Dai-In); Sun Joo (Grace) Ahn (Ahn, S. J.); Mansi Gupta (Gupta, M.); Gopal Das (Das, G.); Cindy Yoonjoung Heo (Heo, C. Y.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Marianna Sigala (Sigala, M.); Mariapina Trunfio (Trunfio, M.); Alexandra Taylor (Taylor, A.); M. Claudia tom Dieck (Tom Dieck, M. C.); et al.
Título Revista
Computers in Human Behavior
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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Abstract/Resumo
Although the metaverse is still in the early stages of development and implementation, it has the potential to revolutionize the way how businesses can interact with customers through both the virtual and real world. In particular, service industries are already exploring the opportunity to utilize the metaverse to provide more immersive, interactive and engaging customer experiences. However, the holistic overview of the future applications, opportunities, and challenges of a metaverse in the context of service industries from academic and expert perspectives is limited. By employing a multi-perspective approach, this study looks into these unexplored aspects of the metaverse in the context of service industries through informed and multifaceted narratives by leading academics and experts from cross-disciplinary backgrounds from media and communication, education, hospitality, financial services, retail, tourism and healthcare. The main opportunities identified include the development of new experiences, the introduction of novel inter-world interactions, and new business-consumer relations within the metaverse. The key challenges covered include current technological boundaries, limitations of the experiences in the metaverse, health issues, and data privacy, security, and legal issues. The paper concludes with formulating future research agendas and presenting contributions to literature and implications for practice.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Service industries,Metaverse,Opportunities,Challenges,Research agenda
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.