Artigo em revista científica Q2
Metaverse unveiled: From the lens of science to common people perspective
Título Revista
Computers
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Suíça
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-11-20 16:41)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-11-21 12:24)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-11-21 17:50)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Everyone forms a perception about everything, including the Metaverse. Still, we may expect a gap or disconnection between what has been expressed by various researchers and the widespread perceptions of technology and related concepts. However, the degree to which these two frames of representation differ awaits further investigation. This study seeks to compare the Metaverse perceptions between the scientific findings and the common people’s perceptions using the data from two previous qualitative studies about the representations of the Metaverse from a scientific perspective versus a common perspective (by adults). Is there a common ground between these two perspectives? Or are they in opposition? As goals for this research, we aim to contrast the depiction of the Metaverse in pertinent studies (published in indexed journals) with the portrayal of the Metaverse among adults (non-researchers); ascertain the most prevalent depiction of virtual reality; and determine the significance of gaming within the representations of the Metaverse and virtual reality. This investigation encapsulates crucial findings on the Metaverse concept, contrasting the discoveries made by researchers in prior studies with the common public’s interpretation of this concept. It helps with understanding the differences between the Metaverse representations, the immersion and perception concepts, and a disagreement from the past vs. future perspective.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Metaverse,Virtual reality,Gaming,Immersion,Adults
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.