Publicação em atas de evento científico
Modelo de competitive intelligence (CI) competitive intelligence (CI) model
Hugo Araujo (Hugo Araujo); Carlos J. Costa (Costa, C.); Manuela Aparicio (Aparicio, M.);
2017 12th Iberian Conference on Information Systems and Technologies (CISTI)
Ano
2017
Língua
Português
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2019-09-13 04:50)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2019-09-12 05:18)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
Competitive intelligence (CI) provides information, warning management of market important changes to empower organizations in terms of competitive advantages to navigate turbulent environment. In this paper we present the different phases that compose the CI, establishing a differentiation between various models. It is, also presented a conceptual model, which integrates the various previous studies. In the paper are identified of the various technological tools capable of supporting the competitive intelligence process.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Competitive Intelligence,Intelligence,Intelligence Models,Tools,Competitive Advantage

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.