Artigo em revista científica Q1
Online determinants of e-customer satisfaction: application to website purchases in tourism
Hélia Gonçalves Pereira (Pereira, H.); Maria Salgueiro (Salgueiro, M. F.); Paulo Rita (Rita, P.);
Título Revista
Service Business
Ano
2017
Língua
Inglês
País
Alemanha
Mais Informação
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N.º de citações: 5

(Última verificação: 2019-09-18 06:05)

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Abstract/Resumo
This paper examines the influence of four variables on online tourism customer satisfaction: website image perceptions, online routine, online knowledge, and customer innovativeness, and their simultaneous effects. The analysis gauges the moderating role of three socio-demographic characteristics: gender, age group, and educational background. A sample of 3188 regular online consumers of the Portuguese leader in the tourism sector was analyzed using structural equation modeling. Results show that website image, routine, and knowledge significantly influence e-customer satisfaction. Only gender moderates the impact of website knowledge on e-satisfaction. These results entail a better understanding of customer specificities, with practical actions for addressing their real needs and expectations.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Online customer satisfaction,Tourism purchase determinants,Structural equation modeling
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.