Publicação em atas de evento científico
Online-learning at ISCTE-IUL: towards a sustainable education paradigm
António Luís Lopes (Lopes, A. L.); Filomena Almeida (Almeida, F.); Vanessa Figueiredo (Figueiredo, V.);
GFIC 2019 - Proceedings of the 2nd Global Forum of Intellectual Capital
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-12-21 18:16)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Online-learning platforms have long been praised for their great benefits, such as the way they contribute to long-distance students being able to overcome geographical barriers to their education, and the way they allow students to self-manage, by autonomously deciding when they enroll and complete courses. This empowers people from all over the world to engage in lifelong-learning that may have an important impact in their daily lives, especially in developing countries. Besides these benefits, there’s also an important dimension that is often overlooked: the contribution that the use of online-learning platforms has in providing a sustainable environment by reducing environmentally-damaging effects and the use of scarce resources. In this paper, we present the economical and environmental impact that the use of an online-learning platform has had in a public University in Lisbon, Portugal. We first present the online-learning platform that was developed in-house and follow up by describing the positive impact that this education paradigm has had in the lives of students, in reducing costs at the University, and in contributing to a more sustainable future.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Online-learning,Sustainable Education,Higher Education,Sustainability,Lifelong-learning
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Sociologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/EEA/50008/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/SOC/03126/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.