Artigo em revista científica Q2
Online market entry: the motivations for imitation across retailer types
Amit Bhatnagar (Bhatnagar, A.); Ralitza Nikolaeva (Nikolaeva, R.); Sanjoy Ghose (Ghose, S.);
Título Revista
Managerial and Decision Economics
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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N.º de citações: 9

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Abstract/Resumo
This study examines the motivations for imitation in retailers' online channel entry. Extant literature suggests that legitimacy and efficiency are the primary motivators for firms to imitate. We develop hypotheses that center on the belief that not all firm types would use the same motivator for deciding to imitate and enter the online market; legitimacy would be the driving force for some retailer types whereas efficiency would be the motivator for others. We test our hypotheses on unique data collected from multiple sources. Our findings confirm that the motivators for imitation vary across retailer types
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Matemáticas - Ciências Naturais
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
  • Outras Ciências Sociais - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

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