Publicação em atas de evento científico
Question of dominance: the portuguese language in two contexts, while dominant and non-dominant language
Ana Raquel Matias (Matias, A.R.); Fabio Scetti (Scetti, F.);
Proceedings of the fifteenth international conference on law and language of the International Academy of Linguistic Law
Ano (publicação definitiva)
2017
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-04-22 17:52)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
In two different contexts of migration and of language contact, the Portuguese language finds its position of Dominant language in the first context, and as Non-Dominant in the second. This contribution aims to explore perceptions on the social relevance of languages within the two studied contexts, focusing on individuals’ languages and on processes of integration in new societies. Education is here approached as one of the main tools to assess migrants’ integration, while promoting a Heritage language in a new context of communication.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Portuguese language,Power,Minority languages,Education,Integration
  • Sociologia - Ciências Sociais
  • Direito - Ciências Sociais
  • Línguas e Literaturas - Humanidades
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/SOC/03126/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.