Artigo em revista científica Q2
(Re)Testing the 'follow the customer' hypothesis in multinational bank expansion
José Esperança (Esperança, J.); M. A. Gulamhussen (M. A. Gulamhussen);
Título Revista
Journal of Multinational Financial Management
Ano (publicação definitiva)
2001
Língua
Inglês
País
Países Baixos (Holanda)
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 32

(Última verificação: 2024-04-23 06:46)

Ver o registo na Scopus


: 1.0
Google Scholar

N.º de citações: 72

(Última verificação: 2024-04-21 21:04)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Theory suggests that multinational banks follow their corporate and non-corporate customers. Previous empirical studies have tested the hypothesis that multinational banks follow their corporate customers. This study bridges a gap between the theory and previous empirical studies by testing the hypothesis that multinational banks also follow their non-corporate customers. We accomplish the purpose by empirically testing a model of the effect of home country factors on multinational bank expansion. Our results support the hypothesis that multinational banks also follow their non-corporate customers.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Asymmetric information,Banks,Foreign direct investment
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.