Artigo em revista científica Q1
Say yes to Facebook and get your customers involved! Relationships in a world of social networks
Hélia Gonçalves Pereira (Pereira, H.); Maria Salgueiro (Salgueiro, M. F.); Inês Mateus (Mateus, I.);
Título Revista
Business Horizons
Ano (publicação definitiva)
2014
Língua
Inglês
País
Países Baixos (Holanda)
Mais Informação
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Abstract/Resumo
This article investigates the role of Facebook in the establishment of relationships between brands and their fans, extending the link between relationship marketing and online consumer behavior. We explore what drives a user to connect with a brand profile on Facebook, to participate and interact with the community, and to share content published by brands on their own personal walls. To understand this relationship, we employed both qualitative and quantitative research techniques. The qualitative study was based on in-depth interviews of online marketing specialists and on a focus group comprised of Facebook users who were brand followers. The quantitative study was based on a structured questionnaire, which gathered responses from 650 Facebook brand followers. Results show that while Facebook users are willing to connect to brands on Facebook, they do not seem to interact or to frequently share brand content themselves. As a consequence, brands must strategize to establish a relationship with their brand profile fans.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand; Facebook; Online Consumer Behaviour; Social Networks
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.