Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Teacher attunement to preschool children’s peer preferences: Associations with child and classroom-level variables
Título Revista
Early Childhood Research Quarterly
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Teacher attunement to peer preferences in preschool was assessed as the level of teacher-child agreement on each child's preferred playmates. The associations between attunement and children's age, sex, disability status (with or without disabilities), time spent with teacher, and classroom level variables - group size, emotional support, classroom organization, instructional support, and teacher experience - were investigated. Participants were 1415 children from 86 classrooms (743 boys and 672 girls; Mage = 62.15 months, SD = 8.80), including 108 children with disabilities. Overall, results showed that higher teacher attunement was associated with children's age (being older) and not having a disability. Implications for educational policies and classroom-level professional development are discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Preschool,Peer preferences,Teacher attunement,Classroom quality domains
Classificação Fields of Science and Technology
- Psicologia - Ciências Sociais
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/03125/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
PTDC/CPE-CED/117476/2010 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
UIDB/04810/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
SFRH/BD/96012/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
SFRH/BPD/86115/2012 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.