Publicação em atas de evento científico
The child in charge: The case of child-participatory design of an environmental sustainability serious game
Sandrina Vieira (Vieira, S.); Isabel Machado Alexandre (Alexandre, I. M.); Elsa Cardoso (Cardoso, E.);
IDC '22: Interaction Design and Children
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
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Abstract/Resumo
In a technology-advanced world, it is known that children are growing up surrounded by electronic devices such as computers, mobile phones, and tablets, and eventually use them in their daily routines. Whereas the accessibility of these powerful tools is a long-standing issue, there is the need to conduct further studies including children during the design process. In this paper we explore a child-centred design approach through a serious game on sustainability. Participatory design, prototyping and evaluation are part of the process where we explore behaviour and feedback regarding the requested tasks. The preliminary results indicate that the children actively engaged with the prototypes, giving feedback and new ideas to make the serious game more engaging and easier for other children.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Children,Design-thinking
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/EEA/50008/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UIDB/03126/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.