Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
International Journal of Economics and Business Research
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The Media Industry is currently in a process of adapting to the digital transformation. As the industry is increasing its volume, due to the fact that the consumers are consuming more media than before, it is important to guarantee that the customer`s needs are being fulfilled. After the literature review, the present article studied the opinion of some authors through a questionnaire, that was used to comprehend the benefits that the digital transformation brought to the media industry, as well as understand how customer`s behaviour has changed over the past years. In this sense, a new consumption style was identified, which is the involuntary one, where people really don't have the intention of using a content. To sum up, the present article pretends to characterize the media industry and the clients behaviour, in a digital context, where processes must be changed in order to adapt to the eminent changes.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Digital transformation,Media industry,Consumer behaviour,Digital business
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.