Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
The role of commitment amongst tourists and intelligent virtual assistants
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This paper aims to analyze Attachment and Emotional Values as antecedents of Commitment to intelligent virtual assistants (IVA) and Commitment as a driver of Loyalty Intentions toward the IVA. Data is collected from a sample of 124 active users of IVA systems in tourism settings by the mean of an online survey. The findings contribute to the existing literature by revealing that Attachment and Emotional Values positively influence tourists Commitment to Intelligent Virtual Assistants. Moreover, findings reveal that Commitment positively influences Loyalty Intentions. This study is a first attempt to analyzing the commitment process between users (i.e., tourists) and artificial intelligent systems (i.e., intelligent virtual assistants).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Attachment,Commitment,Emotional value,Intelligent virtual assistant,Artificial intelligence
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.