Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Tourist-virtual assistant communication: the power of attachment and authenticity
Título Revista
Anatolia
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Turquia
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This study analyses tourist-virtual assistant communication by demonstrating the effect of authenticity and attachment as drivers of engagement. A Qualtrics panel sample of 200 users of intelligent virtual assistants (IVA) for the purpose of tourism was recruited to fulfil a survey. Findings show that when users view their communication with IVA as authentic, they become engaged. Yet, the strength of the relationship between attachment and engagement tends to be higher than the relationship between authenticity and engagement. Prominence is more important in creating attachment than self-connection. Tourists who are closer to their IVA, thinking, feeling, and using it to interact with brands are also more related to the information and recommendations given by the IVA and establish a stronger interaction.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Authenticity,Self-connection,Intelligence virtual assistant,Tourist-IVA engagement
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.