Newspaper article
Transparência algorítmica e comportamento do consumidor.
João Vasco Coelho (Coelho, J. V.);
Journal/Book/Other Title
Sapo Tek
Year (definitive publication)
2022
Language
Portuguese
Country
Portugal
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

This publication is not indexed in Scopus

Google Scholar

This publication is not indexed in Google Scholar

Abstract
A inovação digital é um dos factores protagonistas das actuais dinâmicas tecnológicas, organizacionais e sócio-económicas. Entre as características da produção de inovação digital encontra-se a interdependência de instituições e agentes económicos (governo, academia, indústria, sociedade). Além dos relacionamentos existentes na tríade clássica governo-academia-indústria, o papel da sociedade como promotora da difusão de conhecimento e da utilização e melhoria de soluções de inovação tem vindo a adquirir um relevo crescente. Neste sentido, os cidadãos, perspectivados enquanto utilizadores ou consumidores de inovação digital, apresentam-se como elementos centrais no incentivo e auxílio à constituição de uma direcção de desenvolvimento tecnológico.
Acknowledgements
--
Keywords
Algoritmo,Inovação digital,Transparência,Ética empresarial,Inteligência artificial

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.