| Teaching Year | Semester | Course Name | Degree(s) | Coordinator |
|---|---|---|---|---|
| 2024/2025 | 2º | Qualitative Research Methods | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2024/2025 | 2º | Educational Psychology | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2024/2025 | 2º | Psychology of Gender | -- | Yes |
| 2024/2025 | 1º | Doctoral Thesis in Psychology | Doctorate Degree (PhD) in Psychology; | No |
| 2023/2024 | 2º | Qualitative Research Methods | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2023/2024 | 2º | Educational Psychology | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2023/2024 | 1º | Doctoral Thesis in Psychology | Doctorate Degree (PhD) in Psychology; | No |
| 2022/2023 | 2º | Qualitative Research Methods | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2022/2023 | 2º | Educational Psychology | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2021/2022 | 2º | Qualitative Research Methods | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2021/2022 | 2º | Educational Psychology | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2021/2022 | 1º | Doctoral Thesis in Psychology | -- | No |
| 2020/2021 | 2º | Ontogenesis of Emotion | -- | No |
| 2020/2021 | 2º | Doctoral Thesis in Psychology | Doctorate Degree (PhD) in Psychology; | No |
| 2020/2021 | 2º | Qualitative Research Methods | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2020/2021 | 2º | Educational Psychology | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2020/2021 | 1º | Doctoral Thesis in Psychology | Doctorate Degree (PhD) in Psychology; | No |
| 2019/2020 | 2º | Project Seminar in Psychology | Doctorate Degree (PhD) in Psychology; | No |
| 2019/2020 | 2º | Doctoral Thesis in Psychology II | -- | No |
| 2019/2020 | 2º | Qualitative Research Methods | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2019/2020 | 2º | Educational Psychology | Bachelor Degree in Psychology; | Yes |
| 2019/2020 | 1º | Qualitative Data Analysis in Psychology | -- | Yes |
| 2019/2020 | 1º | Project Seminar in Psychology | Doctorate Degree (PhD) in Psychology; | No |
| 2019/2020 | 1º | Doctoral Thesis in Psychology I | -- | No |
Teaching Activities
Supervisions
Post-doc Supervisions (3)
Concluded (3)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Inês Peceguina | English | Iscte | -- | 2019 | |
| Tânia Boavida | English | Iscte | -- | 2018 | |
| Ana Madalena Gamelas | Portuguese | Unidade de Investigação em Psicologia Cognitiva do Desenvolvimento e da Educação, ISPA - Instituto Universitário | -- | 2014 |
Ph.D. Thesis (7)
Ongoing (3)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Zeng Tian | Examining family-school partnerships: The perceptions and experiences of Chinese Families in Portugal | English | Developing | Iscte | 2023 |
| Ana Margarida Fialho | English | Developing | Iscte | -- | |
| Zeng Tian | Family-school partnerships: The perceptions and experiences of Chinese Families in Portugal | English | Developing | Iscte | -- |
Concluded (4)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Ana Lúcia Vidigal Paixão Aguiar | Classroom composition and quality in early childhood education | English | Iscte | 2018 | 2022 |
| Nadine Elisabete Fernandes Gomes Correia | Children’s right to participate in early childhood education: From rights to empirical evidence | English | Iscte | 2015 | 2020 |
| Milene Ferreira | English | ISPA-Instituto Universitário de Ciências Psicológicas, Sociais e da Vida | -- | 2017 | |
| Tânia Boavida | English | ISPA-Instituto Universitário de Ciências Psicológicas, Sociais e da Vida | -- | 2013 |
M.Sc. Dissertations (57)
Ongoing (9)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Catarina Afonso Pereira | The Influence of Academic Stress on Adaptation to Higher Education: The Moderating Role of Parental Dimensions | Portuguese | Delivered | Iscte | 2024 |
| Adri Guilherme Gonçalves Pimenta | Opportunities for participation from kindergarten to primary school: a participatory research | Portuguese | Delivered | Iscte | 2024 |
| Vera Lúcia Figueira Caetano | Apoio percebido e auto-eficácia como preditores da prontidão | Developing | Iscte | 2025 | |
| Maya Leadbetter Campion | International Teachers Perspectives and Approaches to Nurturing Purpose in a Multicultural Learning Environments | Developing | Iscte | 2025 | |
| Nádia Sofia Rebelo Parreira | Parentalidade e competências sociais em crianças em idade pré-escolar | Developing | Iscte | 2025 | |
| Mariana Casimiro Daniel | Mediação Parental no acesso à Tecnologia e Competências Socioemocionais em crianças em idade pré-escolar | Developing | Iscte | 2025 | |
| Marianna Dimitriou | TBD: Obstacles to equality | Developing | Iscte | 2025 | |
| Caroline Farron Isaac | Outgroup Warmth and Intergroup Empathy Toward Racial/Ethnic Groups: A 2020 ANES Analysis | Developing | Iscte | 2024 | |
| Filipa Rodrigues da Fonseca e Silva | A serious game about the inclusion of immigrant children in Portuguese schools. | Developing | Iscte | 2024 |
Concluded (48)
| Student Name | Title/Topic | Language | Institution | Initial Year | Concluding Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Beatriz Rosa Duarte | Colonial Bodies and Borders: racialization, hypersexualization, and Brazilian women’s resistance in Portugal. | Portuguese | Iscte | 2025 | 2025 |
| Maria Clara de Moraes Zeferino | Analysis of Autobiographical Narratives of Trans Men in the Job Market | Portuguese | Iscte | 2025 | 2025 |
| Erika Sofia Mendes Carneiro | Voices of Childhood: Primary School Children’s Perspectives on Cultural Diversity in Schools | Portuguese | Iscte | 2024 | 2025 |
| Erika Lorena Infante Tavera | More Than Endurance: Women’s Resistance Strategies in Contexts of Economic Dependency and Gender-Based Violence in Colombia | English | Iscte | 2025 | 2025 |
| Cynthia Aime Flores Lopez | The Real Impostor: Coloniality and Patriarchy in the Academic Journeys of Mexican Women in Europe | English | Iscte | 2025 | 2025 |
| Pedro Henrique Pereira Lucas | The relationship between types of Motivation and Objectives: The moderating role of Assessment Type | Portuguese | Iscte | 2024 | 2024 |
| Beatriz Isabel Banza Marçalo | Early Childhood is also an Organization: Organizational predictors of Children?s Autonomy Support | Portuguese | Iscte | 2023 | 2023 |
| Mere Elen Keler Teixeira | The perceptions of early childhood intervention professionals about current practices and practices ideas on working with families | Portuguese | Iscte | 2022 | 2022 |
| Maria Margarida Narciso Caramona Guedes de Quinhones | Perspective of preschool teachers on the SSTEW - Sustained Shared Thinking and Emotional Well-being | Portuguese | Iscte | 2021 | 2022 |
| Talita de Freitas Mondini Belletti | Restorative Justice, Moral Leadership and School Climate: Perceptions of education professionals in leadership positions | Portuguese | Iscte | 2020 | 2021 |
| Cristiana dos Santos Almeida Henriques Anacleto | Parental Involvement in the Educational Process of Children with Special Educational Needs in Preschool Age: Perceptions of Parents and Professionals | Portuguese | Iscte | 2020 | 2021 |
| Ana Teresa Noura Gonçalves | Group's composition in early childhood educations classrooms: the ideas of kindergarten teachers. | Portuguese | Iscte | 2019 | 2021 |
| Beatriz da Silva Couceiro | Associations between Parenting Styles and Friendship Quality of Children in Preschool Context | Portuguese | Iscte | 2021 | 2021 |
| Inês Filipa da Graça da Cruz | Family's Material Deprivation, Parental Welbeing and Parental Home Involvement | Portuguese | Iscte | 2019 | 2020 |
| Catarina Pires da Costa Marcelino | Social Relationships in Kindergarten: The teacher-child relationship and peers friendships quality | Portuguese | Iscte | 2019 | 2020 |
| Clémence da Eira Freitas | Parenting styles and social acceptance of preschool children: Mediating effect of behavioral problems. | Portuguese | Iscte | 2019 | 2020 |
| Inês Galamba Soares | Student-Teacher relationship : perception predictors of dyad's elements | Portuguese | Iscte | 2019 | 2019 |
| Ana Miriam Mata das Neves | The family-school relationship in families from Roma communities and in families living in areas of low socioeconomic status | Portuguese | Iscte | 2018 | 2019 |
| Beatriz Fragoso Charrano | Children's perception about the participation right in kindergarten classroom | Portuguese | Iscte | 2018 | 2019 |
| Joana Sofia Meira Pinto Durães | Implementation of the children's participation right in preschool: The teachers' ideas | Portuguese | Iscte | 2017 | 2018 |
| Sara Cristina Pires Caneiras | Early Childhood Teacher's Self-efficacy and Their Relationship with Children with Special Educational Needs: The Moderating Effect of Child's Disability Level | Portuguese | Iscte | 2017 | 2018 |
| Joana Godinho da Palma | Assessment of the Associação Pais em Rede?s response: The parents/caregivers? perspective | Portuguese | Iscte | 2017 | 2018 |
| André Miguel Marques Raimundo | A relação educadora-criança e as amizades das crianças: O risco como variável moderadora | Portuguese | Iscte | 2016 | 2017 |
| Joana Rita Caldeira Albuquerque | A Colaboração entre os Serviços de Intervenção Precoce na Infância e os Serviços de Promoção de Crianças e Jovens em Risco | Portuguese | Iscte | 2016 | 2017 |
| Rita Câmara Pacheco | Fatores subjacentes às escolhas sociométricas de crianças em idade pré-escolar | Portuguese | Iscte | 2016 | 2017 |
| Pedro Daniel Dias Martins | Relações de amizade em idade pré-escolar: Concordância entre relatos de crianças e educadores | Portuguese | Iscte | 2015 | 2016 |
| Ana Lúcia Vidigal Paixão Aguiar | Teacher-child interactions and children's social skills and problem behaviors: ECED dosage and disability status as moderators | English | Iscte | 2015 | 2016 |
| Inês Santiago Gomes da Silva | Estatuto social em contexto pré-escolar: o olhar dos educadores | Portuguese | Iscte | 2014 | 2015 |
| Luísa Paio Lopes | Construção e validação de um questionário de avaliação das perceções dos educadores de infância acerca da implementação do direito de participação das crianças em contexto de jardim de infância | Portuguese | Iscte | 2013 | 2014 |
| Cristina Isabel Silveira Marques | Modus Operandi dos Abusadores Sexuais: Caracteristicas Identificadas nas Crianças Abusadas | Portuguese | Iscte | 2013 | 2014 |
| Joana Sampaio | As redes sociais das crianças com incapacidades em contextos pré-escolares inclusivos | English | Iscte | -- | 2013 |
| Ana Margarida Batista Fialho | Competência social e estratégias sociais de crianças com incapacidades e com desenvolvimento típico em contexto pré-escolar | English | Iscte | -- | 2012 |
| Helena Augusto | Práticas atuais e ideais em intervenção precoce no Alentejo: Perceções dos profissionais | English | Iscte | -- | 2012 |
| Bárbara Alexandra Dinis Monteiro Tadeu | A qualidade das salas de berçário nos concelhos de Setúbal e de Palmela | English | Iscte | -- | 2012 |
| Ana Lara Mendes | Construção de Boas Práticas em Intervenção Precoce | English | Iscte | -- | 2012 |
| Ana Catarina Pereira | Avaliação das práticas de ensino, jogo e envolvimento nas salas de actividade com crianças acompanhadas por uma equipa local de intervenção | English | Iscte | -- | 2012 |
| Ana Filipa Vargas Pereira | Incapacidade, participação e qualidade em contextos pré-escolares | English | Iscte | -- | 2011 |
| Marta Rendeiro | Relações de amizade em crianças com incapacidade inseridas em contexto pré-escolar inclusivo | English | Iscte | -- | 2010 |
| Cláudia Xavier | Aceitação social de crianças com necessidades educativas especiais em contexto pré-escolar inclusivo | English | Iscte | -- | 2009 |
| Sofia Cândido | Representações de vinculação parentais | English | Iscte | -- | 2009 |
| Luís Formas | Autonomia moral em crianças que frequentam uma escola pública do 1ºciclo: Diferenças entre género | English | Iscte | -- | 2009 |
| Raquel Pinto | O envolvimento paterno: Factores que o influenciam. Estudo exploratório | English | Iscte | -- | 2009 |
| Rita Lourenço | A relação entre o bonding parental, o stress parental, os comportamentos de vinculação e a percepção de competência e aceitação da criança em idade escolar | English | Iscte | -- | 2009 |
| Marta Macário | Auto-estima e ausência paterna. | English | Iscte | -- | 2009 |
| Maria Silva | Stress em pais de crianças com Síndrome de Asperger | English | Iscte | -- | 2009 |
| Vanessa Cardoso | Crescer só…entre muitos. Autopercepções e emoções em crianças institucionalizadas | English | Iscte | -- | 2009 |
| Carla Correia | Qualidade da relação familiar e crianças com perturbações de comportamento – Estudo de caso | English | Iscte | -- | 2008 |
| Dina Somsen | A relação mãe-criança na infecção VIH/SIDA. | English | Iscte | -- | 2008 |
M.Sc. Final Projects (1)
Ongoing (1)
| Student Name | Title/Topic | Language | Status | Institution | Initial Year |
|---|---|---|---|---|---|
| Inês Teixeira Sequeira Pires Alves | Promoting Self-Esteem in School-Age Children | Portuguese | Delivered | Iscte | 2024 |
Português