Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The demand for authenticity has been growing in the contemporary world and in
consumers´ lives (Fine, 2003; Grayson & Martinec, 2004). According to Grayson and
Martinec (2014), the quest for authenticity has existed for many years. However, today
it is reflected in the purchase of several market offerings. In a time of intense
competition, it is difficult for companies to differentiate their products (goods or
services) and authenticity can, indeed, act as an important element of differentiation
(Gilmore & Pine, 2007). Despite the relevance of the term, research about authenticity
has been very fragmented and different definitions can be found in the literature
(Beverland & Farrelly, 2010; Grayson & Martinec, 2004). In any case, some level of
agreement can be identified as authenticity is many times associated with being genuine,
real and/or true (Beverland & Farrelly, 2010). When the concept is applied to objects
like, for instance, brands, the notion of brand authenticity emerges (Fritz,
Schoenmueller, & Bruhn, 2017).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand authenticity,Customer experience,Hospitality
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.