Publicação em atas de evento científico
Tourist-hotel relationship: the role of customer experience and brand authenticity
Filipa Rosado Pinto (Rosado-Pinto, F.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.);
2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
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Abstract/Resumo
The demand for authenticity has been growing in the contemporary world and in consumers´ lives (Fine, 2003; Grayson & Martinec, 2004). According to Grayson and Martinec (2014), the quest for authenticity has existed for many years. However, today it is reflected in the purchase of several market offerings. In a time of intense competition, it is difficult for companies to differentiate their products (goods or services) and authenticity can, indeed, act as an important element of differentiation (Gilmore & Pine, 2007). Despite the relevance of the term, research about authenticity has been very fragmented and different definitions can be found in the literature (Beverland & Farrelly, 2010; Grayson & Martinec, 2004). In any case, some level of agreement can be identified as authenticity is many times associated with being genuine, real and/or true (Beverland & Farrelly, 2010). When the concept is applied to objects like, for instance, brands, the notion of brand authenticity emerges (Fritz, Schoenmueller, & Bruhn, 2017).
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand authenticity,Customer experience,Hospitality
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.