Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Now I can see: How brand interactions influence channel loyalty and purchase intention in optical physical stores
Título Revista
Management Research: The Journal of the Iberoamerican Academy of Management
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Purpose – This study aims to analyse the effect of brand interactions such as personal interaction,
problem-solving, reliability and store physical appearance on channel loyalty and purchase intention in
optical physical stores.
Design/methodology/approach – The hypotheses are tested through quantitative research based on a
questionnaire with a sample of 414 respondents. Researchers conduct multiple regressions to analyse the data.
Findings – The findings reveal that channel loyalty and purchase intention are positively influenced
differently. Person-to-person interactions play a vital role in both constructs (dependent variables). This study
also offers relevant managerial implications and future research avenues.
Originality/value – Despite the relevance of purchase intention in the literature, almost no studies have
been published about the intention to buy glasses in the optical physical stores, a relevant contribution this
paper offers to the literature. The finding that the store’s physical aspect did not prove to be influential for
channel loyalty is also an innovative and relevant contribution of this research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Purchase intention,Channel loyalty,In-store experience,Optical stores,Personal interactions,Store physical appearance
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UIDB/00315/2020 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.