Artigo em revista científica Q2
Now I can see: How brand interactions influence channel loyalty and purchase intention in optical physical stores
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.); Fernando Dias (Dias, F.);
Título Revista
Management Research: The Journal of the Iberoamerican Academy of Management
Ano (publicação definitiva)
2022
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2024-12-21 06:49)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 3

(Última verificação: 2024-12-20 15:13)

Ver o registo na Scopus


: 0.6
Google Scholar

N.º de citações: 5

(Última verificação: 2024-12-22 14:36)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Purpose – This study aims to analyse the effect of brand interactions such as personal interaction, problem-solving, reliability and store physical appearance on channel loyalty and purchase intention in optical physical stores. Design/methodology/approach – The hypotheses are tested through quantitative research based on a questionnaire with a sample of 414 respondents. Researchers conduct multiple regressions to analyse the data. Findings – The findings reveal that channel loyalty and purchase intention are positively influenced differently. Person-to-person interactions play a vital role in both constructs (dependent variables). This study also offers relevant managerial implications and future research avenues. Originality/value – Despite the relevance of purchase intention in the literature, almost no studies have been published about the intention to buy glasses in the optical physical stores, a relevant contribution this paper offers to the literature. The finding that the store’s physical aspect did not prove to be influential for channel loyalty is also an innovative and relevant contribution of this research.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Purchase intention,Channel loyalty,In-store experience,Optical stores,Personal interactions,Store physical appearance
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UIDB/00315/2020 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.