Scientific journal paper Q3
A qualidade observada em salas de berçário
Bárbara Tadeu (Tadeu, B.); Cecília Aguiar (Aguiar, C.);
Journal Title
Psicologia: Teoria e Pesquisa
Year (definitive publication)
2016
Language
Portuguese
Country
Brazil
More Information
Web of Science®

This publication is not indexed in Web of Science®

Scopus

Times Cited: 0

(Last checked: 2024-08-23 12:08)

View record in Scopus

Google Scholar

Times Cited: 8

(Last checked: 2024-08-23 18:52)

View record in Google Scholar

Alternative Titles

(English) The quality of center-based child care and education for infants

Abstract
Este estudo teve como objetivo investigar a qualidade de estruturas formais de educação para crianças com menos de 12 meses de idade. Participaram 30 salas de berçário de Setúbal e Palmela, no sul de Portugal. A qualidade global das salas foi avaliada com base na Infant/Toddler Environment Rating Scale - Revised Edition e as práticas de socialização, com base na Caregiver Interaction Scale. Os resultados revelam qualidade global média moderada das salas e elevada qualidade nas práticas de socialização. As associações entre essas medidas de processo e algumas características estruturais das salas sugerem, entre outras implicações, a necessidade de assegurar a formação superior em educação de infância dos profssionais que trabalham nesses contextos de socialização.
Acknowledgements
--
Keywords
Qualidade,Interações,Creche,Berçários
  • Psychology - Social Sciences
Funding Records
Funding Reference Funding Entity
UID/PSI/03125/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

With the objective to increase the research activity directed towards the achievement of the United Nations 2030 Sustainable Development Goals, the possibility of associating scientific publications with the Sustainable Development Goals is now available in Ciência-IUL. These are the Sustainable Development Goals identified by the author(s) for this publication. For more detailed information on the Sustainable Development Goals, click here.