Artigo em revista científica Q2
Analysing consumer-brand engagement through appreciative listening on social network platforms
Lídia Silveira Pina (Pina, L. S.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Paulo Rita (Rita, P.); Eduardo Moraes Sarmento (Sarmento, E. M.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.); João Guerreiro (Guerreiro, J.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 36

(Última verificação: 2024-04-18 23:10)

Ver o registo na Scopus


: 2.4
Google Scholar

N.º de citações: 48

(Última verificação: 2024-04-18 17:47)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The evolution of technology changed the external environment surrounding businesses creating a plethora of new opportunities and challenges. Particularly, social network platforms became attractive to companies due to their interactive nature as they increase consumers’ and brand opportunities for developing long-term relationships and engagement. In this sense, the main goal of this article is to understand whether appreciative listening can contribute to the improvement of consumer-brand engagement using these platforms. We develop two studies based on Starbuck’s facebook page whereby findings from study one are used as inputs to study two. Results demonstrate that appreciative listening can actually improve consumer-brand engagement.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Consumer-brand relationship,Social networks,Online consumer brand engagement,Appreciative listening
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.