Publicação em atas de evento científico
Authenticity and pride drive loyalty?: Evidence from AR-powered heritage
Jorge Nascimento (Nascimento, J.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Global Fashion Management Conference Proceeding
Ano (publicação definitiva)
2024
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2025-12-04 02:30)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2025-12-05 02:35)

Ver o registo no Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Overton

Abstract/Resumo
Disruptive technological innovations, such as immersive technologies, are important for hospitality and tourism, and heritage in particular. One of such technologies is Augmented Reality (AR), which is increasingly adopted by heritage sites. Yet, the exact role of AR for amplifying the behavioural outcomes of visitors requires further study. Informed by appraisal theory, this study aims to (i) investigate how cognitive and affective appraisals influence the loyalty toward heritage destination, and (ii) examine the interaction of AR with the behavioural outcomes of such appraisals.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Authenticity,Pride,Heritage,Augmented reality,Tourism
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência_Iscte a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.