Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
2016 11th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI)
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Creativity is one of the most important and pervasive of all human abilities. However, it seems to decline during school age years, in a phenomenon entitled “creative crisis”. As developed societies are shifting from an industrialized economy to a creative economy, there is a need to support creative abilities through life. With this work, we aim to use social robots as boosters for creative-driven behaviors with children.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Classificação Fields of Science and Technology
- Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
- Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/CEC/50021/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
317923 | European Commission |
SFRH/BD/110223/2015 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Projetos Relacionados
Esta publicação é um output do(s) seguinte(s) projeto(s):