Publicação em atas de evento científico
Boosting children's creativity through creative interactions with social robots
Patrícia Alves-Oliveira (Alves-Oliveira, P.); Patrícia Arriaga (Arriaga, P.); Guy Hoffman (Hoffman, G.); Ana Paiva (Paiva, A.);
2016 11th ACM/IEEE International Conference on Human-Robot Interaction (HRI)
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 4

(Última verificação: 2024-11-04 16:22)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 8

(Última verificação: 2024-11-01 13:54)

Ver o registo na Scopus


: 0.8
Google Scholar

N.º de citações: 13

(Última verificação: 2024-11-05 15:53)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
Creativity is one of the most important and pervasive of all human abilities. However, it seems to decline during school age years, in a phenomenon entitled “creative crisis”. As developed societies are shifting from an industrialized economy to a creative economy, there is a need to support creative abilities through life. With this work, we aim to use social robots as boosters for creative-driven behaviors with children.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Ciências da Computação e da Informação - Ciências Naturais
  • Engenharia Eletrotécnica, Eletrónica e Informática - Engenharia e Tecnologia
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/CEC/50021/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
317923 European Commission
SFRH/BD/110223/2015 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
Projetos Relacionados

Esta publicação é um output do(s) seguinte(s) projeto(s):