Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Career interests of students in psychology specialties degrees: psychometric evidence and correlations with the RIASEC dimensions
Título Revista
International Journal for Educational and Vocational Guidance
Ano (publicação definitiva)
2016
Língua
Inglês
País
Países Baixos (Holanda)
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
In this study, we present the development of a vocational interest scale for university students studying psychology. Three dimensions were extracted through principal component analysis, namely, organizational, educational, and clinical psychology. A second study with confirmatory factor analysis replicated the same three factors obtained in the first study. We found significant positive correlations between clinical and educational psychology with the social dimension of Holland’s model. The enterprising dimension appeared to be significantly and positively correlated with the organizational psychology component. Implications and suggestions for future research are discussed.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Career interests,Vocational guidance,Holland’s model
Classificação Fields of Science and Technology
- Psicologia - Ciências Sociais
- Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2013 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
PEst-OE/EGE/UI0315/2011 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.