Artigo em revista científica Q1
Consistency of toddler engagement across settings
Cecília Aguiar (Aguiar, C.); Robert Alexander McWilliam (McWilliam, R. A.);
Título Revista
Early Childhood Research Quarterly
Ano
2013
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 12

(Última verificação: 2019-06-18 01:17)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 13

(Última verificação: 2019-06-17 05:49)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
This study documented the consistency of child engagement across two settings, toddler child care classrooms and mother-child dyadic play. One hundred twelve children, aged 14-36 months (M=25.17, SD=6.06), randomly selected from 30 toddler child care classrooms from the district of Porto, Portugal, participated. Levels of engagement were coded, and sophisticated engagement, but not nonengagement, was consistent across settings. Consistency in children's sophisticated engagement was primarily accounted for by chronological age. Children spent more time in sophisticated behaviors and less time nonengaged during mother-child dyadic play than in center-based child care. For sophisticated engagement, effects of child predictors were stronger than effects of environmental features; whereas for nonengagement, effects of environmental features were stronger than effects of child predictors. Findings suggest children's sophisticated engagement may be generalizable across settings, as a function of age, whereas their nonengagement is most likely context dependent.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Consistency,Sophisticated engagement,Toddlers,Responsiveness,Center-based child care quality
  • Psicologia - Ciências Sociais
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
POCTI/PSI/35207/2000 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
POCTI/BD/8317/2002 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.