Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Keep it Simple, Make it Fast!: An approach to underground music scenes
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Portugal
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
This paper aims to study and think about the use of personas and proto personas
on the art museum visitors’ experience. Its object of study is the educational
services of art museums focusing on children and young people up to the age of
18. This is a hybrid - conceptual and empirical – and exploratory study. Conducted
through a qualitative methodology, constructivist paradigm and design approach.
It relies on critical and creative thinking, as well on data collection. Using a total
of 36 interviews to teachers/educators and legal tutors, divided into two distinct
phases, and three pre-test interviews. It expands the investigation of application
of the construction of personas and proto personas in the management of
educational services in art museums. The value of this study lies in exploration of
the construction of personas and in a learning context Do - Feel - Learn instead of
the traditional “Learn - Feel - Do”.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Personas,Proto personas,Art museum,Visitor experience,Visitor journey
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
- Artes - Humanidades
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.