Artigo em revista científica Q1
Effects of an in-service training program using the routines-based interview
Tânia Boavida (Boavida, T.); Cecília Aguiar (Aguiar, C.); Robert Alexander McWilliam (McWilliam, R. A.); Nadine Correia (Correia, N.);
Título Revista
Topics in Early Childhood Special Education
Ano
2016
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2019-09-23 16:47)

Ver o registo na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 2

(Última verificação: 2019-09-19 19:30)

Ver o registo na Scopus

Abstract/Resumo
The focus of this study is an in-service training program rooted in routines-based early intervention and designed to improve the quality of goals and objectives on individualized plans. Participants were local intervention team members and other professionals who worked closely with each team. This training program involved a small number of trainees per group, providing multiple learning experiences across time and various opportunities for self-assessment and monitoring. We investigated (a) the perceptions of the participants about the strengths and weaknesses of the training program, (b) medium-term outcomes of the training with a comparison group, (c) and variables associated with the quality of goals and objectives. This study involved training more than 200 professionals, and results support the effectiveness of the program in improving the quality of goals and objectives, showing the importance of the routines-based interview in producing that improvement.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Professional training,Routines-based interview,Goals,Objectives,IEP,IFSP
  • Ciências da Educação - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
SFRH/BD/44286/2008 Fundação para a Ciência e a Tecnologia
UID/PSI/03125/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.