Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Exploring Consumer-Brand Engagement in Online Environments Designed for Tourism
Título Livro
Management - Tourism – Culture: studies and reflections on tourism management
Ano
2020
Língua
Inglês
País
Polónia
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Abstract/Resumo
The purpose of this study is to present the role of consumer-brand engagement
in the online environment designed for tourism. We explore the consumer-brand
engagement construct, in relation to consumers as the engagement subjects and
brands (i.e. brands/companies) as the engagement objects. This study starts with an
extensive and comprehensive literature review, followed by a qualitative study applying
focus group techniques to two distinct panels. As a result, we intend to provide
a comprehensive understanding of consumer-brand engagement in the online tourism
environment. Our aim is to contribute to advancing the theoretical knowledge of this
subject and to provide useful insights that can be used by practitioners, particularly
those working in the area of touristic brands, who use interactive platforms to create
consumer-brand relationships.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
consumer engagement,consumer-brand engagement,online engagement,comprehensive literature review,focus group,TripAdvisor
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.