Capítulo de livro
Exploring Consumer-Brand Engagement in Online Environments Designed for Tourism
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
Título Livro
Management - Tourism – Culture: studies and reflections on tourism management
Ano
2020
Língua
Inglês
País
Polónia
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

N.º de citações: 1

(Última verificação: 2022-05-23 07:50)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
The purpose of this study is to present the role of consumer-brand engagement in the online environment designed for tourism. We explore the consumer-brand engagement construct, in relation to consumers as the engagement subjects and brands (i.e. brands/companies) as the engagement objects. This study starts with an extensive and comprehensive literature review, followed by a qualitative study applying focus group techniques to two distinct panels. As a result, we intend to provide a comprehensive understanding of consumer-brand engagement in the online tourism environment. Our aim is to contribute to advancing the theoretical knowledge of this subject and to provide useful insights that can be used by practitioners, particularly those working in the area of touristic brands, who use interactive platforms to create consumer-brand relationships.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
consumer engagement,consumer-brand engagement,online engagement,comprehensive literature review,focus group,TripAdvisor

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.