Ciência-IUL
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Descrição Detalhada da Publicação
Título Livro
Management Tourism Culture: Studies and reflections on tourism management
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Polónia
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Abstract/Resumo
The purpose of this study is to present the role of consumer-brand engagement in the online environment designed for tourism. We explore the consumerbrand engagement construct, in relation to consumers as the engagement subjects and brands (i.e. brands/companies) as the engagement objects. This study starts with an
extensive and comprehensive literature review, followed by a qualitative study applying focus group techniques to two distinct panels. As a result, we intend to provide a comprehensive understanding of consumer-brand engagement in the online tourism environment. Our aim is to contribute to advancing the theoretical knowledge of this
subject and to provide useful insights that can be used by practitioners, particularly those working in the area of touristic brands, who use interactive platforms to create consumer-brand relationships.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Consumer engagement,Consumer-brand engagement,Online engagement,Comprehensive literature review,Focus group,TripAdvisor
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.