Publicação em atas de evento científico Q3
Fournier (BRQ) versus Rusbult (IM): Is love really important in consumer-brand relationship?
Ricardo Cayolla (Cayolla, R.); Sandra Loureiro (Loureiro, S.); José Luís Reis (Reis, J. L.);
Marketing and Smart Technologies. Smart Innovation, Systems and Technologies
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Suíça
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Abstract/Resumo
Assuming the meaning and value that brands have for consumers, this paper developed a structured viewpoint in the consumer-brand relationship. This paper explores the fact that there are deep investments by consumers in their relationships with brands. The objectives of the article are, first, to present the two main consumer-brand relationship models (Brand Relationship Quality—BRQ, Investment Model—IM) and, second, to challenge the importance of Love in the relationships established between consumers and brands.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2019 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.