Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Implications of gamification and virtual reality in higher education
Título Livro
Managerial challenges and social impacts of virtual and augmented reality
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Gamification and virtual reality are becoming more common in higher education, leading to more research toward this topic and its applications. Following this new trend, this chapter identifies and proposes practical applications and future directions for gamification and virtual reality in higher education environments. Authors contribute with precise inputs how to create student engagement and motivation towards learning and academic activities. Future research avenues in these domains are given. Authors draw conclusions about future changes in the educational experiences through gamification and virtual reality.
Agradecimentos/Acknowledgements
This work was supported by Fundação para a Ciência e a Tecnologia, grant UID/GES/00315/2019.
Palavras-chave
Gamification,Learning,Education,Virtual reality
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
UID/GES/00315/2019 | FCT - Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.