Artigo em revista científica Q1
Students’ long-term orientation role in e-learning success: A Brazilian study
Wilmar Audye Cidral (Cidral, W. A.); Manuela Aparicio (Aparicio, M.); Tiago Oliveira (Oliveira, T.);
Título Revista
Heliyon
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Estados Unidos da América
Mais Informação
Web of Science®

N.º de citações: 19

(Última verificação: 2024-03-28 05:32)

Ver o registo na Web of Science®


: 1.6
Scopus

N.º de citações: 32

(Última verificação: 2024-03-24 13:04)

Ver o registo na Scopus


: 2.0
Google Scholar

N.º de citações: 60

(Última verificação: 2024-03-25 14:27)

Ver o registo no Google Scholar

Abstract/Resumo
E-learning can play an important role in the solution to educate a large quota of the population in significant countries. Studies point out that cultural characteristics can influence e-learners’ performance. Our main goal is to understand the e-learning success drivers in Brazil. Our research proposes a model that analyzes students' long-term orientation role in the Brazilian e-learning context. We collected 297 answers from a survey of higher education students in nine regions. Data were analyzed through a quantitative method. Results indicate that information and collaboration quality, and e-learner satisfaction explain e-learning systems usage. Our model indicates that students' long-term orientation influences the positive relationship between e-learning systems' use and the perceived net benefits. We also found that system and information quality, and e-learning systems’ use are determinants of e-learning user satisfaction. Collaboration quality and information quality are determinants of e-learning systems usage. E-learning usage and user satisfaction explain overall e-learning net benefits, and long-term orientation has a moderating effect between e-learning use and net benefits.
Agradecimentos/Acknowledgements
This work was supported by the Foundation for Science and Technology (UIDB/04152/2020).
Palavras-chave
Long-term orientation,Net benefits,E-learning success model,Education,E-learning user satisfaction
  • Outras Ciências Naturais - Ciências Naturais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.