Publicação em atas de evento científico
The impact of influencer marketing and instagrammers on consumer purchase intentions and brand attitude
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R. G.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Filipa Rosado Pinto (Rosado-Pinto, F.); Inês Costa (Costa, I.);
2020 Global Marketing Conference at Seoul Proceedings
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Coreia do Sul
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Abstract/Resumo
In the last few years, we have noticed the emergence of influencer marketing (Lanz, Goldenberg, Shapira, & Stahl, 2019; Sokolova & Kefi, 2019), specifically of how some of this arising-stars in the social media spectrum have become sources of advice for other consumers, resulting in opinion leaders for the brands they advocate (Casaló, Flavián, & Ibáñez-Sánchez, 2018). As this trend is expected to continue in the near future, the current research focuses in one of the fastest-growing social media platforms - Instagram - (De Veirman, Cauberghe, & Hudders, 2017; Sheldon, Rauschnabel, Antony, & Car, 2017) to understand how Instagrammers and their posts have an impact on consumer’s purchase decisions for the young-adult audiences. Additionally, this study also aims to understand if this content creation influences consumer’s brand attitude (Faircloth, Capella, & Alford, 2016), that is, in the consumer’s opinion about a product or service of a specific brand.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Influencer marketing,Instagram,Purchase decision,Brand attitude
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
UID/GES/00315/2013 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.