Publicação em atas de evento científico
The impact of Massclusivity campaigns on perceptions and brand love of Gucci online brand communities’ members
Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Joana Fonseca dos Santos (Dos Santos, J. F.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.);
48th annual European Marketing Academy annual conference - EMAC
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Alemanha
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Abstract/Resumo
The current research aims to understand the impact of Massclusivity (massive and exclusive) campaigns on the brand love through online brand communities (OBC) interactions. Authors designed a netnography research with the purpose of analysing the interactions between a brand - the luxury fashion brand Gucci – and its online brand community on Facebook, during a specific period of time defined according to the launch of a Massclusivity campaigns of this brand. We collect a total of 10,689 interactions from March 2017 to March 2018. Findings highlight that the development of massclusivity campaigns have several impacts, such as generate awareness towards the brand, increases consumers’ engagement on SNP, and promotes communities’ expansion. These are directly connected to the interest that this type of marketing strategies generates towards the brands, which may be considered powerful to luxury brands who intend to diversify their audience and become more competitive.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
Massclusivity,Brand love,Online Brand Communities
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.