Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
The impact of Massclusivity campaigns on perceptions and brand love of Gucci online brand communities’ members
Proceedings of the 48th EMAC Conference
Ano (publicação definitiva)
2019
Língua
Inglês
País
Bélgica
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
The current research aims to understand the impact of Massclusivity (massive and exclusive) campaigns on the brand love through online brand communities (OBC) interactions. Authors designed a netnography research with the purpose of analysing the interactions between a brand - the luxury fashion brand Gucci – and its online brand community on Facebook, during a specific period of time defined according to the launch of a Massclusivity campaigns of this brand. We collect a total of 10,689 interactions from March 2017 to March 2018. Findings highlight that the development of massclusivity campaigns have several impacts, such as generate awareness towards the brand, increases consumers’ engagement on SNP, and promotes communities’ expansion. These are directly connected to the interest that this type of marketing strategies generates towards the brands, which may be considered powerful to luxury brands who intend to diversify their audience and become more competitive.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Massclusivity,Brand love,Online brand communities
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.