Capítulo de livro
The influence of customer engagement on destination loyalty from a destination marketing organisation perspective
Catarina Calisto de Freitas (Freitas, C.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.); Susana Marques (Marques, S.);
Título Livro
Handbook of customer engagement in tourism marketing
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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Abstract/Resumo
This study aims to understand the engagement between tourists and the tourism destination influencing tourists' destination loyalty, namely their willingness to recommend the destination to friends and family and their intention to repeat the visit. This research explores Centro de Portugal (as a destination marketing organisation) as a loyal destination to manage. The tourism market is facing several challenges and becoming an even more competitive environment. Destination competitiveness is flourishing not only because of the impact on destinations due to tourism growth but also due to COVID-19 restrictions. The need to have a distinctive factor for destinations is now more critical than ever, and destinations should aim to create a relationship with tourists to ensure the experience is memorable and that tourists repeat the visit and make positive recommendations about the destination to others. This need suggests the usefulness of tourist engagement to achieve their goals.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Customer engagement,Destination loyalty,Repetition of visit,Tourism destination,Willing to recommend
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.