Ciência-IUL
Comunicações
Descrição Detalhada da Comunicação
The power of connection: exploring the role of identification in the emotional relationship between humans and robots in the hospitality industry
Título Evento
The 16th annual Euromed academy of business conference
Ano (publicação definitiva)
2023
Língua
Inglês
País
Lituânia
Mais Informação
Web of Science®
Esta publicação não está indexada na Web of Science®
Scopus
Esta publicação não está indexada na Scopus
Google Scholar
Esta publicação não está indexada no Google Scholar
Abstract/Resumo
Identifying market trends is critical for companies to remain competitive, and using technologies such as Artificial Intelligence and Robotics is transforming all business industries and society, impacting experiences and relationships among people. The hospitality industry, which traditionally relies on Human-Human Interactions, is also undergoing technological transformation, with AI and social robots presenting significant potential for growth and new ways of interacting. However, technologies understanding how robots can improve hospitality services and increase customer satisfaction while maintaining a hospitable environment is crucial.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Social robots,Hospitality industry,Customer-Robot Identification,Customer-Robot Relationship,Customer Well-Being
Classificação Fields of Science and Technology
- Economia e Gestão - Ciências Sociais
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.