Artigo em revista científica Q4
Users’ brand page participation: a new construct to measure participation on social networking sites
Daniela Souto (Langaro, D.); Maria Salgueiro (Salgueiro, M. F.); Paulo Rita (Rita, P.);
Título Revista
International Journal of Internet Marketing and Advertising
Ano
2020
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

N.º de citações: 0

(Última verificação: 2022-05-17 03:23)

Ver o registo na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
The increasing development of brand presence on social networking sites (SNS) requires new practices for monitoring the results of brands’ efforts. The current research proposes that users’ exposure to brand-related content by means of participating on brand pages is a key measure to be monitored. This proposition builds on previous studies which relate positive business consequences with users’ exposure to brand communications. Despite the relevance of capturing users’ participation on brand pages, so far very limited effort has been made to propose a construct for measuring it. Thus, three studies were implemented and a new construct was proposed and validated for internal consistency, unidimensionality and nomological validity.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand communications,Social media,Social networking sites,SNS,Participation,Facebook,Construct development,Measure audience in social media,Estimate effects of social media,Users’ brand page participation
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento Entidade Financiadora
SFRH/BD/70672/2010 Fundação para a Ciência e a Tecnologia

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.