Comunicação em evento científico
Wearing Failure as a Badge of Innovation
João José Matos Ferreira (Ferreira, J.); Cristina I. M. A. S. Fernandes (Fernandes, C.); Fernando Ferreira (Ferreira, F.);
Título Evento
2020 ACIEK International Conference
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Espanha
Mais Informação
Web of Science®

Esta publicação não está indexada na Web of Science®

Scopus

Esta publicação não está indexada na Scopus

Google Scholar

Esta publicação não está indexada no Google Scholar

Abstract/Resumo
Innovation is a widely acknowledged key component of corporate performance management. However, most of the literature on this topic has tended to focus on determinants of corporate failure, thereby neglecting to look at the role of innovation failure in triggering innovative initiatives. By using a sample of companies covered by 2014 Community Innovation Survey data and applying econometric models, this study sought to analyze the impacts of innovative project failure. The results show that innovation failure is negatively correlated with companies’ experience and acquisition of external knowledge. The main findings are consistent with the scarce literature on this research topic, and they highlight the positive role that companies’ accumulated experience has in their assimilation of knowledge flows.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Community Innovation Survey (CIS),Company Knowledge,Innovation,Innovation Failure
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.