Ciência-IUL
Publicações
Descrição Detalhada da Publicação
Título Revista
International Journal of Educational Research
Ano (publicação definitiva)
2021
Língua
Inglês
País
Reino Unido
Mais Informação
Web of Science®
Scopus
Google Scholar
Abstract/Resumo
Research has documented the role of emotions in learning and emotion regulation for student engagement (SE). However, knowledge regarding the predictive power of emotion regulation strategies (ERSs) on SE at different age-groups was lacking. Also, our study aimed to provide data on ERSs use based on age and gender since findings are mixed. This cross-sectional study included a representative sample (N = 1507) of Portuguese students between 10 and 25 years. The sample was divided into four age-groups (10-12, 13-15, 16-18, 19-25). Results indicated ERSs varied with age, with some having a linear developmental pattern (e.g., Putting into Perspective) and others a non-linear (e.g., Positive Reappraisal). SE was higher in females and the youngest and oldest age-groups. Higher SE was related to using more adaptive strategies, and the ERS Refocus on Planning best correlated with the higher SE scores for every age-group.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Adolescents,Emotion regulation,Gender,Student engagement,Youth
Classificação Fields of Science and Technology
- Psicologia - Ciências Sociais
Registos de financiamentos
Referência de financiamento | Entidade Financiadora |
---|---|
SFRH/BD/126304/2016 | Fundação para a Ciência e a Tecnologia |
Contribuições para os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável das Nações Unidas
Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.