Publicação em atas de evento científico
Insights into brand authenticity and customer engagement in a restaurant setting: a text mining approach
Filipa Rosado Pinto (Rosado-Pinto, F.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.);
48th annual European Marketing Academy annual conference - EMAC
Ano
2019
Língua
Inglês
País
Alemanha
Mais Informação
Abstract/Resumo
The aim of this study is to analyze the dimensions of customer engagement, brand authenticity and other related constructs (need for uniqueness and brand love) in customers’ online reviews through text-mining and sentiment analysis trends. This study focuses on Yelp.com comments and use a random sample of 3,877 reviews of restaurants, in ten cities in the USA. A customer engagement and authenticity dictionaries are created, based on previously validated scales and extended using WordNet 2.1. Findings reveal that cognitive processing is the strongest dimension of consumer engagement. Results further indicate that brand love presents lower polarity value compared to brand authenticity, which means that consumer tend to value more the perception of authenticity than the love relationship with the brand to become more engaged.
Agradecimentos/Acknowledgements
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Palavras-chave
brand authenticity,customer engagement,user-generated content
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.