Artigo em revista científica Q2
How brand authenticity and consumer brand engagement can be expressed in reviews: a text mining approach
Filipa Rosado Pinto (Rosado-Pinto, F.); Sandra Loureiro (Loureiro, S. M. C.); Ricardo Godinho Bilro (Bilro, R.G.);
Título Revista
Journal of Promotion Management
Ano (publicação definitiva)
2020
Língua
Inglês
País
Reino Unido
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Abstract/Resumo
The current study aims to explore brand authenticity (and related constructs such as the need for uniqueness and brand love) and consumer brand engagement in consumers’ sentiments towards restaurants on online reviews. This research uses a text mining technique, applying sentiment analysis to the reviews. The data is retrieved from Yelp.com, and uses a randomly selected sample of 3,877 reviews of restaurants, from seven cities in the USA. For the purpose, this paper proposes a specifically created brand authenticity and a consumer brand engagement dictionary, based on previously validated scales which contribute to perform a more multi-faceted analysis. This paper contributes to the marketing research by unfolding a high level of consumer-brand engagement and brand authenticity in online reviews, revealing that positive sentimental attachment toward a focal object in reviews is an essential source of information.
Agradecimentos/Acknowledgements
--
Palavras-chave
Brand authenticity,brand love,consumer brand engagement,need for uniqueness,user-generated content
  • Economia e Gestão - Ciências Sociais

Com o objetivo de aumentar a investigação direcionada para o cumprimento dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável para 2030 das Nações Unidas, é disponibilizada no Ciência-IUL a possibilidade de associação, quando aplicável, dos artigos científicos aos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável. Estes são os Objetivos do Desenvolvimento Sustentável identificados pelo(s) autor(es) para esta publicação. Para uma informação detalhada dos Objetivos do Desenvolvimento Sustentável, clique aqui.